tisdag 11 maj 2010

Finally, it has happened to me!

Vi har äntligen skaffat oss en dator som fungerar! Vi har två stycken som prydnad, som vi inte lyckats skaka liv i....

Knep och knåpandet går framåt. Det har blivit mer stickning och virkning och jag har börjat på en ny barnfilt. Det är nog tredje filten jag börjar på, men den här gången ska jag dra projektet hela vägen i land. Min nya taktik är att ta en sjalmönster och sy ihop de två trekanterna på mitten. De mindre lyckade (eller bara mycket långdragna) projekten har gått ut på att göra massa mormorsrutor, eller rundlar för att sedan sy ihop.... DÖTRIST! Den här filten blir ju lustig värre. På jobbet kallas den för pride-filten - den unge som får den kommer att ha en öppen inställning till mångfald av alla de slag... (...hoppas jag).



Har även lyckats bemästra ett mönster på tossor. Det kommer från Barbros stickning, där det finns massor med härliga mönster. Värt en kik!


Sneakpeak på min klänning som ska premiäranvändas på fredag. I love prickigt! Och det blev en härlig spansk känsla över kjolen. Bara axelbanden som ska kortas, vilket irriterar mig en smula eftersom det inte alls blir sömlöst och snyggt som jag hade tänkt. Volanger är ju festligt, men otroligt tråkigt när man syr med någon sorts stretchsöm som tar tre gånger så lång tid. Men skam den som ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar