lördag 7 augusti 2010

En härlig eftermiddag

Idag gick utflykten till tygaffären - jag ska göra tygväskor, och en kjol hoppas jag.



Eftermiddagen avnjöts med virkning framför en av mina favoritfilmer - B L Å S N I N G E N !

Jag gillar den skarpt och den är lagom mysig att sitta och titta på själv. Jag kunde inte låta bli att köpa trikågarn när jag var på Panduro. Förra året letade jag runt hela stan efter något som jag kunde använda för att virka korgar. Det slutade med att jag använde mattrasor från min sambos mamma. Det fungerade bra, men jag tycker bättre om trikågarn, eftersom det inte är några fnasiga kanter på dem. Tyvärr tog garnet slut innan jag blev helt färdig. Jag mixtrade lite med hur jag vill att handtagen på korgen ska se ut, men jag får avsluta det andra handtaget när jag skaffat mer garn.



Korgarna i badrummet, av mattrasor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar