söndag 8 augusti 2010

Sunday, lovely sunday


Resultatet av tygrundan häromdagen. En del ska bli cylinderformade väskor, och det gråa rutiga tyget har redan hunnit bli en kjol.

Kameran är på semester i Spanien, tills dess får mobilen duga och speglar funkar ju bra för att ta kort på sig själv.... :)




Detta blev min snyggaste dolda dragkedja hittills! Lycka! Använde den vanliga pressarfoten för att tycka ut dragkedjan så att det blir lättare att sy i det lilla vecket som gör att dragkedjan dols. Först hade jag tänkt att ha en stor rosett där man knäpper linningen, men till sist bestämde jag mig för knappar trots allt.

I förra veckan fäste jag knappar på min ryakudde, några som jag hade hemma bara. Men idag fick jag lov att knycka en av dem, det fattades till kjolen. Eftersom jag inte kan göra knapphål med min maskin (jag har inte lyckats lista ut hur man gör!!!) så gör jag öglor varje gång jag ska använda en knapp...

1 kommentar: