onsdag 7 oktober 2009

Fööööschylningstider

... som aldrig verkar ta slut! Fråga mig om veckans TV-program - jag har sett ALLT, tyvärr...

Slutligen bestämde jag mig för att jag faktiskt orkade virka. Så jag började på en kanin som ska få resa över Atlanten och få ett nytt hem hos brorsonen i Dallas. Om jag blir klar förstås, garnet tog slut halvvägs.


Jag tycker att det ser riktigt lovande ut, men det saknas ju några delar. De amigurumisar jag har virkat tidigare har varit så små att jag har haft lite problem att montera ihop dem. Men övning ger färdgihet, och jag gillar att kaninen blir lite större än de andra figurerna.

Mönstret, eller receptet, kommer från den här boken:

När jag är hemma, och sambon jobbar sent, hamnar jag av någon konstig anledning alltför ofta på tradera. Jag väntar fortfarande på ett tyg, men idag kom detta härliga Barbaflyg med posten. Längtar nu till hälsa, helg och helig tid vid symaskinen!




1 kommentar: