torsdag 8 oktober 2009

Härliga höst

Jag har märkt att sedan jag flyttade till Örebro har jag omfamnat gnälligheten med allt jag har. Jag kan leverera härligt negativa kommentarer som jag helst inte vill kännas vid i efterhand. (Ex: Vän/Sambo/Annan snäll person: "Du verkar må mycket bättre nu...?" Jag: "Ja, nu ja...")
Så jag övar mig på att bli mer positiv, insupa höstens mysiga stämning med alla härliga kvällar med regn mot rutan och värmeljus på borden.

Ikväll har jag virkat en boll och lyssnat på vuxenprogram på P1:s hemsida (Plånboken). Jag gillar P1.


Mönstret på bollen hittade jag på Skapligt enkelt: www.skapligtenkelt.se/virkball.htm. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt, den blev lite mer avlång än rund i verkligheten. Vad är det nu det brukar kallas.... Jo, det finns förbättringsområden med andra ord. :)
Skapligt enkelt har dessutom massa sköna husmorstips och sånt gillar jag. Tvätta händerna med vita vinbär om du har varit ute och plockat blåbär, glasspinnar i trädgårdslandet, allt sånt där fiffigt och miljövänligt gör mig glad!

I helgen blir det lite sång för att samla pengar till Världens Barn - skänk när ni ser någon med bössa!

Förhoppningsvis blir det lite tid vid min symaskin också. Min lilla pärla, ser inte mycket ut för världen, och det är den i ärlighetens namn inte heller alltid, men om man pratar snällt och oljar på rätt ställen så brukar den brumma på fint! Jag har nyss fattat hur man backar med den... det tog ju några år. Jag får skylla på att jag är van vid de nyare modellerna som vi använde i syslöjden förut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar