måndag 12 oktober 2009

Helgen kom och gick, men vart tog hälsan vägen?

jag: "Jag skulle vilja sy lite idag också..."

sambo: "Ja, men ska vi ta lite fritid nu en stund då?"

Haha, man får vara glad för den fritid som bjuds... :) Tiden har gått till att sy en till tunika. Kanske känns den bekant? Busenkel, och så kan man piffa till grundmönstret lite mer fickor eller resår längst ner eller nåt annat fantastifullt... :)



Var på shoppingrunda i söndags och kom hem med en dragkedja och en idé att sy en kopia av en kjol från Gina Tricot. Tyget som låg på tur var det grönprickiga, ursprungskjolen var cremefärgad. Efter några stora tankevurpor och några extra klipp med saxen blev den klar. Men jag tänkte sy på hällor och ha ett band som man knyter i midjan, annars kommer jag nog aldrig att ha på mig den...

Det är aldrig tyst när jag är hemma. Jag trivs inte om det är tyst. När jag fortfarande bodde hemma kunde jag sätta på en skiva i vardagsrummet och sen gå in i köket och komma på mig själv med att sätta på radion... Så när jag pysslar använder jag mig flitigt av Sveriges radios hemsida, mest är det dokumentärer från p3 dokumentär som går om och om och om och om igen. Eller något gammalt sommarprogram som jag gillade extra mycket, till exempel det här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar